Thursday, July 8, 2010

Joe Hisaishi in Budokan - Studio Ghibli 25 Years Concert

Geçenlerde internette gezinirken Studio Ghibli'nin 25. yılı şerefine Budokan'da Joe Hisaishi'nin verdiği konser görüntüleriyle karşılaştım. Tarih 2008 yazıyordu. Yani Hayao Miyazaki'nin son çalışması Ponyo on The Cliff By The Sea'den hemen sonra bir ara olmalı diye düşündüm. Ve bu konserden haberim olmadığı için hayli üzüldüm açıkçası. Olsa gidebilecek miydim.. hayır.. Olsun.. Yine de hiç değilse haberim olsaydı mutlu olurdum. Blu-ray çıksın diye iki sene beklerdim falan.. Neyse.. Geçen gün varlığından haberdar olmuş oldum. Öylesine mutlu oldum ki anlatamam. Öte yandan, ancak bugün indirme şerefine ulaşabildim. DVD sini satın almak da isterdim ama burada bulabileceğimi sanmıyorum. Dolayısıyla indirmek ve saklamak en iyisi gibi geldi bana..
 Joe Hisaishi

Joe Hisaishi yani gerçek adıyla Fujisawa Mamoru 1950 doğumlu çok başarılı bir composer.. Ve belki de benim composer merakımın mimarlarından biri.. Kendisi 1984 yılından bu yana Studio Ghibli ve dolayısıyla Hayao Miyazaki Sensei ile birlikte bir çok başarılı yapımın altına adını yazdıran önemli isimlerden.

 Hayao Miyazaki

İndirdim.. özenle klasörledim. İzledim.. Ama nasıl izlemek.. Nusicaa of The Valley of The Wind ardından Princess Mononoke'yi resmen gözlerim dolu dolu izledim.. Evet çok seviyorum ya ben bu adamları. Evet çok zevk alıyorum yaptıkları işlerden, düşünce yapılarından, kafalarında kurdukları dünyadan.. Ama herşeyden çok hayal gücünden zevk alıyorum. Mutlu oldum ben.. Bir müzik bir insanı ancak böylesine mutlu edebilir; bu kadar başarılı olabilir..

Eserleri arasında en çok Studio Ghibli ile olanları göz önünde.. Bunların arasında en ünlüleri:

Nausicaa of The Valley of The Wind  (1984)
My Neighbor Totoro (1988)
Kiki's Delivery Service (1989)
Princess Mononoke (1997)
Spirited Away (2001)
Howl's Moving Castle (2004)
Ponyo On The Cliff By The Sea (2008)

Princess Mononoke 

No comments:

Post a Comment